Cik & Cik puan yg vogue de' vast

Wednesday, 20 June 2012

memerap lagik

Assalamualaikum semua. Dah bape hari ni CPP tak nulis. Sebabnya CPP bz .Banyak no mende nak di buek. Harini CPP nak buat N3 terlewat. Kenape terlewat? Sebabnya CPP nk update cerite sebelum CPP celebrate hari bapa dengan member MBC Evolution.

As usual la kan, CPP tetap org kuat MBC. Keje CPP pulak macam biase memerap ayam untuk BBQ. Aiiisshhhhh order saje dorunk erh! Asal nak perap ayam je.... mmg CPP la yg kene. "Apa ga ada ibuk lain ka?" Hehe....saje jer la..CPP suke je kalau dorunk main oder saje..sebabnyer mungkin sedap kot CPP perap ayam tu..iceehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......masuk lift tekan button sendirik nampaknyer...miahahaha...

Ok ...tak dan nk nulis lagik. Ade ke yang nak resepi? Ok ok kali ni kan CPP olah sikit bahan2 nyer..Sesaje CPP mengade-ngade ubah-ubah bahan perap ayam tu. Gataiiiii sangat kekdahnyer...Tapi tak pe sesaje ngetest NE tau kan...lebih sodapppp....jom park...




Bahan-bahannye :-
1.Bawang Putih
2.Halia
3.Serai
4.Ketumbar
5.Jintan
6.Sos tiram
7.Kicap manis
8. Madu
9.Garam
10.Gule merah
11. Serbuk kari
12. Serbuk kunyit
13.Serbuk lada


Sile tumbuk semua bahan... Nak CPP nulis gak kew? Hokey...hokeeeeeeeeyyyyaahhhh (kate Johan)

Bawang putih
Ketumbar
Jintan
Halia
Serai

Dah tu ditumbuk yer..MALAS KEW????? Kalau malas kene la blender.....Tapi..Tapi...kalau x sedap, sile salahkan diri kamoo...Kerana bile kamoo tumbuk..rempahnyer tu ade la rase...Takla halus kan...Bile nk gigit tu, terase la rempahnyer bile ditumbuk berbanding blender. RETIK??

Pas dh tumbuk bumbu nyer tu (bahan), sile la letak kat ayam kamoo..lepaih itue kamoo letak serbuk kari, lada, kunyit, garam, sos tiram, kicap manis, madu dan yg sengaje CPP campur ialah gule merah...SADAP tau.....uikkss SEDAP tau...cer TRY.....cer TRY

*ayam ooOOoOooOoO ayam*







2 comments:

Mama Gee said...

yeyyy dpt resepi!!!

CPP said...

haha resepi tu cilok kt my resepi ler...cume CPP pepandai je nambah gule merah