Cik & Cik puan yg vogue de' vast

Saturday 10 December 2011

Incik Nuffnang

Assalamualaikumwarahmatuallahiwabarakatuh. Alhamdulilah bekesempatan untuk menaip lagi diruangan ini. Untuk pengetahuan kamoo. Sebenarnya dan actually, cik puan pe'pel ni ada blog yang lama iaitu http://purplecrazz.blogspot.com/. Oleh kerana blog ini amat dan amat dan amat menyerabutkan pada akaun log-in, jadi dengan rase sedih dan hibanye terpakse ditutup blog itu. Banyak masalah negare yang melande dalam akaun lama tu diantaranya :-

1. Unit pemasangan iklan Nuffnang tidak dapat dipasang kerana akaun itu sudah berdaftar sebanyak 2 kali. Jadi, cik puan pe'pel tidak dapat memasang unit iklan itu kerana pihak Nuffnang mendapati cik puan pe'pel bukanlah pemilik blog tersebut. Telah banyak soalan dan khidmat nasihat dihantar ke help desk. Setelah tiada jalan penyelesaian selame setahun, dengan rasminye blog itu ditutup.Itu yang menghairankan kenapa cik puan pe'pel bukan owner blog tersebut sedangkan memang sayela ownernyer. Mungkin passwood atau details yg salah menyebabkan hal itu terjadi. (Atas kesilapan cik puan pe'pel sendiri agaknyer).

2. Layout yang digunakan setelah ditukar, ianya menjadi sangat serabut dan terburuk diabad ini. Tak sedap mate memandang, lagi berat bahu yg memikul (tu peribahasa yang pentingnyer " siape suruh ekau gatal tangan nuko sane nuko sini?, padan muke ekau " huhuuu...

Untuk menjadikan kelahiran blog ke-2 ini sukses, CPP (cik puan pe'pel) telah belajar dari kesilapan. Segala butiran dicatatkan bagi mengelakkan perkara yg buruk berlaku lagi sekali. Bak kate pepatah omputih  "banana fruit cannot bear fruit 2 times" ahakkkssss (bengong sungguh mu).

Sekali lagi CPP cuba masukkan unit iklan nuffnang ke blog ini. Mula² tu memang la tak boleh jugak. Sehinggakan datang seorang penyelamat iaitu owner blog bagi cik mek molek YATI. Dia yang menyarankan CPP view ke blog tutorial di sini http://calipso-tutorialblogger.blogspot.comcara-pasang-iklan-nuffnang.html/.
Setelah mencube, alhamdulilah akhirnye berjaye. Suke....suke...suke..suke..ye..ye...ye.....nak lompat² atas meje muleh tak? Selain itu, tak lupa jugak CPP mendapat tunjuk ajar dari kak gee. Terime kasih yang tak terhingge pada uols berdua yer.

*Suke sangat nieh, berjaya akhirnya.Yiahoooooooooo*

2 comments:

Mama Gee said...

tolong skit2 mana yg tau je aina :)

Unknown said...

kak gee yang sedikit tulah paling berharga.thanks sangat² ye